|
Ako na spotrebiteľskú súťaž
Jedným z marketingových nástrojov, ktorý prevádzkovatelia s obľubou využívajú pre podporu predaja svojich tovarov a služieb, je aj organizácia rôznych spotrebiteľských súťaží. V rámci nich dochádza k získavaniu a ďalšiemu spracovaniu osobných údajov, ktoré je potrebné oprieť o právny základ. V praxi však niektorí prevádzkovatelia vyžadujú súhlas účastníkov súťaže, iní zvolia za oprávnenie k spracúvaniu tzv. zmluvné a predzmluvné vzťahy. Ako to teda má byť? My odporúčame zvoliť kombináciu dvoch právnych základov. Vysvetlenie a postup nájdete na adrese: https://gdpracademy.sk/docs/spotrebitelska-sutaz-suhlas-alebo-zmluvny-vztah-s-dotknutou-osobu/
|
|
|
V Databáze znalostí GDPR Academy za uplynulé dni pribudli aj odpovede na otázky: Musí byť GDPR súčasťou všeobecných obchodných podmienok? Nie nemusí. Platí zásada, že dotknutá osoba by nemala informácie o spracúvaní osobných údajov obtiažne hľadať. Vysvetľujeme, kam informácie umiestniť.
|
|
|
Je potrebné vyžadovať od zamestnancov súhlas so spracúvaním ich údajov pri poskytovaní vianočných príspevkov vo forme rôznych poukážok, alebo pôjde o zákonnú povinnosť zamestnávateľa? Ani jedno. Prečítajte si, prečo je to tak.
|
|
|
Stačí zamestnávateľovi, keď si plní informačnú povinnosť voči svojim zamestnancom jednorázovo a prostredníctvom tlačiva, ktoré mu ponúka softvér pre správu miezd? Väčšinou nie. V odpovedi sa dozviete dôvod.
|
|
|
A čo v prípade, keď sa potenciálny zákazník u prevádzkovateľa len dopytuje na produkt. Vyplní kontaktný formulár na webe a odošle. Je možné jeho údaje spracúvať na základe predzmluvných vzťahov, pričom nie je istota, že si produkt kúpi? Odpoveď aj na túto otázku nájdete v GDPR Academy.
|
|
|