Prípad, ktorý riešil dozorujúci úrad v Belgicku sa týkal zasielania marketingových e-mailov a žiadosti dotknutej osoby, ktorá vyžadovala výmaz svojej e-mailovej adresy z databázy príjemcov. Prevádzkovateľ si však s touto žiadosťou nevedel poradiť. Tvrdil, že e-mailová adresa, ktorú žiada sťažovateľ odstrániť sa vôbec v jeho databáze príjemcov nenachádza.
Tento problém by mohol nastať u ktoréhokoľvek prevádzkovateľa, ktorý podporuje predaj svojich tovarov alebo služieb zasielaním propagačných materiálov alebo prevádzkovateľa, ktorý len len posiela informačné e-maily, správy. Jednoducho má databázu kontaktných údajov, s ktorými pracuje a o ktoré sa stará najlepšie ako vie.
Prípad nás tak zaujal, že ho zaraďujeme aj medzi odborné články, aby ste vy – naši členovia GDPR Academy boli pripravení a vedeli si v podobnej situácii poradiť.
O čo šlo?
Prevádzkovateľ mal databázu príjemcov, ktorým zasielal svoje marketingové e-maily. Jedného dňa si jeden z príjemcov správ uplatnil svoje právo na výmaz jeho e-mailovej adresy z databázy prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ svoju databázu prehľadal a zistil, že e-mailová adresa, ktorú dotknutá osoba požaduje odstrániť sa v jeho databáze vôbec nenachádza. Informoval preto dotknutú osobu, že jej požiadavke – právu na výmaz, nemôže vyhovieť. Zároveň dotknutej osobe položil otázku, či nemá inú e-mailovú adresu, ktorá by bola spojená s tou, ktorú aktuálne používa.
Ako tomu dobre porozumieť a ako sa to mohlo vlastne stať?
Čítajte pozorne týchto 11 krokov. E-mailová schránka totiž ponúka možnosť preposielania správ na inú adresu. Takže sa to mohlo stať takto: