GDPR Academy

Keď e-mailovú adresu neviete nájsť, napriek tomu vás dotknutá osoba žiada, aby ste ju vymazali

Prípad, ktorý riešil dozorujúci úrad v Belgicku sa týkal zasielania marketingových e-mailov a žiadosti dotknutej osoby, ktorá vyžadovala výmaz svojej e-mailovej adresy z databázy príjemcov.  Prevádzkovateľ si však s touto žiadosťou nevedel poradiť. Tvrdil, že e-mailová adresa, ktorú žiada sťažovateľ odstrániť sa vôbec v jeho databáze príjemcov nenachádza.

Tento problém by mohol nastať u ktoréhokoľvek prevádzkovateľa, ktorý podporuje predaj svojich tovarov alebo služieb zasielaním propagačných materiálov alebo prevádzkovateľa, ktorý len len posiela informačné e-maily, správy. Jednoducho má databázu kontaktných údajov, s ktorými pracuje a o ktoré sa stará najlepšie ako vie.

Prípad nás tak zaujal, že ho zaraďujeme aj medzi odborné články, aby ste vy – naši členovia GDPR Academy boli pripravení a vedeli si v podobnej situácii poradiť. 

O čo šlo?

Prevádzkovateľ mal databázu príjemcov, ktorým zasielal svoje marketingové e-maily. Jedného dňa si jeden z príjemcov správ uplatnil svoje právo na výmaz jeho e-mailovej adresy z databázy prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ svoju databázu prehľadal a zistil, že e-mailová adresa, ktorú dotknutá osoba požaduje odstrániť sa v jeho databáze vôbec nenachádza. Informoval preto dotknutú osobu, že jej požiadavke – právu na výmaz, nemôže vyhovieť. Zároveň dotknutej osobe položil otázku, či nemá inú e-mailovú adresu, ktorá by bola spojená s tou, ktorú aktuálne používa. 

Ako tomu dobre porozumieť a ako sa to mohlo vlastne stať?

Čítajte pozorne týchto 11 krokov. E-mailová schránka totiž ponúka možnosť preposielania správ na inú adresu. Takže sa to mohlo stať takto:

Tento článok si môžete prečítať celý po prihlásení

Prihláste sa, alebo si objednajte prístup. Práve teraz je tu ďalších
0
Otázok a odpovedí
0
Dokumentov na stiahnutie
0
Online GDPR kurzy

Scroll to Top

Odoslané

Vašu požiadavku spracujeme, a pokúsime sa Vám odpovedať čo najskôr.