GDPR Academy

Môžeme čítať e-mailové správy aj keď zamestnanec už u nás nepracuje?

Otázka: Naši zamestnanci majú vytvorené pracovné e-mailové schránky. Využívajú ich pre komunikáciu s obchodnými partnermi, potenciálnymi zákazníkmi, aktívnymi zákazníkmi atď. Formát e-mailovej adresy je meno.priezvisko@zamestnávateľ.sk. Čo však v prípade, keď zamestnanec od nás odíde? Môžeme jeho e-mailovú schránku ponechať aktívnu resp. prijímať do nej správy, s tým že tieto budú preposielané zamestnancovi, ktorý ho zastupuje alebo nahradí? Odchádzajúci zamestnanec môže mať rozpracované obchodné prípady, v ktorých by sme radi pokračovali a o zákazníka neprišli. Všetci zamestnanci boli poučení, že e-mailové schránky môžu využívať výhradne pre pracovné účely.


Odpoveď: Pri každom jednom spracúvaní osobných údajov (a teda aj e-mailovej adresy) musíte dodržiavať jednak zásady spracúvania, ktoré sú určené čl. 5 všeobecného nariadenia o ochrane údajov a zároveň disponovať vhodným právnym základom.


Je pochopiteľné, že chcete nadviazať napríklad na rozpracovanú komunikáciu s potenciálnym zákazníkom, ktorú s nim viedol váš odchádzajúci zamestnanec. Resp. neohroziť obchodnú príležitosť pre vašu organizáciu z dôvodu, že zamestnanec, ktorý ju pôvodne viedol, od vás odchádza.


Spôsob, ktorý uvádzate, však nie je správny…

Tento článok si môžete prečítať celý po prihlásení

Prihláste sa, alebo si objednajte prístup. Práve teraz je tu ďalších
0
Otázok a odpovedí
0
Dokumentov na stiahnutie
0
Online GDPR kurzy

Scroll to Top

Odoslané

Vašu požiadavku spracujeme, a pokúsime sa Vám odpovedať čo najskôr.