Otázka: Zamestnancom doručujeme výplatné pásky elektronicky, do e-mailovej schránky. Zmenu e-mailu nám oznamujú zväčša telefonicky. Je to pre nás takto pomerne rýchle a praktické. Túto zmenu zaevidujeme a v nasledujúci mesiac odíde výplatná páska už na novú adresu. Je potrebné ešte nejaké bezpečnostné opatrenie?
Odpoveď: V tomto prípade potrebujete prioritne zaručiť dôvernosť osobných údajov, ktoré sú súčasťou výplatnej pásky. V prípade, ktorý popisujete môže byť zraniteľným miestom spôsob, akým overujete oprávnenosť žiadosti na zmenu e-mailovej adresy. Alebo inak, ako si preverujete, že na druhej strane telefonickej linky je skutočne váš zamestnanec, ktorý je “majiteľom” pôvodnej e-mailovej adresy a žiada jej zmenu. Že to nie je niekto úplne iný, kto sa za vašeho zamestnanca len vydáva.