GDPR Academy

Je postačujúce, keď nám zamestnanec oznámi zmenu svojho e-mailu telefonicky?

Otázka: Zamestnancom doručujeme výplatné pásky elektronicky, do e-mailovej schránky. Zmenu e-mailu nám oznamujú zväčša telefonicky. Je to pre nás takto pomerne rýchle a praktické. Túto zmenu zaevidujeme a v nasledujúci mesiac odíde výplatná páska už na novú adresu. Je potrebné ešte nejaké bezpečnostné opatrenie?

Odpoveď: V tomto prípade potrebujete prioritne zaručiť dôvernosť osobných údajov, ktoré sú súčasťou výplatnej pásky. V prípade, ktorý popisujete môže byť zraniteľným miestom spôsob, akým overujete oprávnenosť žiadosti na zmenu e-mailovej adresy. Alebo inak, ako si preverujete, že na druhej strane telefonickej linky je skutočne váš zamestnanec, ktorý je “majiteľom” pôvodnej e-mailovej adresy a žiada jej zmenu. Že to nie je niekto úplne iný, kto sa za vašeho zamestnanca len vydáva.

Obmedzený prístup

Ďalší obsah tohoto dokumentu je dostupný len prihláseným členom GDPR Academy. Prihláste sa, alebo si predplaťte členstvo.

Scroll to Top