GDPR Academy

Kedy a prečo sme spoločným prevádzkovateľom so sociálnou sieťou?

Otázka: Prevádzkujeme e-shop a na sociálnej sieti Facebook máme vlastnú fanúšikovskú stránku. Z času na čas tam vytvoríme príspevok, ktorý dáme aj propagovať. Kedy a prečo sme spoločným prevádzkovateľom s touto sociálnou sieťou?

Odpoveď: Už pri zriadení vašej “fanpage” na sociálnej sieti ste určili účel a prostriedky spracúvania osobných údajov. Nastavili ste rôzne parametre, ktoré vám budú vstupovať do vašich štatistík. Na druhej strane poskytovateľ sociálnej siete určil osobné údaje, ktoré sa budú hodnotiť v rámci kritérií.

Spoločný prevádzkovateľ vo vzťahu k poskytovateľovi sociálnej siete vzniká aj vtedy, keď by ste vy – ako prevádzkovateľ využívali službu “zacielenia”, ktorú sociálna sieť poskytuje.

Sociálna sieť spracúva obrovské množstvo osobných údajov o svojich používateľov. Pričom nemusí ísť len o osobné údaje, ktoré dotknutá osoba o sebe sama uviedla, ale aj o odpozorované údaje (napríklad na základe správania sa na sociálnej sieti (lajkovanie istého obsahu, pozeranie videí a pod.) a odvodené údaje (keď napríklad poskytovateľ sociálnej siete predpokladá, čo by mohlo používateľa zaujímať).

Niektoré osobné údaje používa pre určenie kritérií, a to práve z dôvodu zacieľovania. Napríklad vek, pohlavie, stav, záujmy atď. Na spracúvaní osobných údajov sa tak podieľa napríklad týmto určením kritérií pre zacieľovanie. Najlepšie si to vysvetlíme na príkladoch:

Obmedzený prístup

Ďalší obsah tohoto dokumentu je dostupný len prihláseným členom GDPR Academy. Prihláste sa, alebo si predplaťte členstvo.

Scroll to Top