Otázka: Predávame tovar prostredníctvom e-shopu. Jeho súčasťou je aj zverejňovanie informácii o tom, ako sú naši zákazníci s tovarom spokojní. Meno, priezvisko a info o spokojnosti zákazníka zverejňujeme len na základe súhlasu. Náš e-shop však navštevujú aj zákazníci zo zahraničia (z tohto dôvodu máme eshop dostupný v troch jazykových mutáciách). Pričom samozrejme nemusí ísť len o zákazníkov alebo návštevníkov, ktorí sú z EÚ. Často sú z tretích krajín.
Je zverejňovanie osobných údajov a informácií o spokojnosti zákazníka s tovarom, ktoré sú prostredníctvom nášho e-shopu sprístupňované aj návštevníkom z tretích krajín, považované za prenos osobných údajov do tretích krajín?
Odpoveď: Všeobecné nariadenie o ochrane údajov presne nedefinuje “prenos osobných údajov do tretích krajín”. Z tohto dôvodu preto môžu vznikať rôzne nejasnosti.
Európsky výbor pre ochranu údajov však vydal usmernenie 05/2021 k súčinnosti medzi uplatňovaním článku 3 a ustanoveniami o medzinárodnom prenose podľa kapitoly V GDPR.
Podľa neho za prenos osobných údajov do tretích krajín považujeme takú spracovateľskú operáciu, ktorá spĺňa tieto tri kritéria: