Otázka: Môžeme informovať našich obchodných partnerov a zamestnancov, že niektorý z našich kolegov už pre nás nepracuje alebo nebude pracovať? Napríklad formou automatickej odpovede v prípade zaslania e-mailovej správy, alebo poskytnutím informácie na našom firemnom intranete, na nástenke vo výrobných priestoroch a pod. Nebudeme tým porušovať GDPR? A potrebujeme k tomu súhlas odchádzajúceho zamestnanca?
Odpoveď: Nie, nepôjde o porušenie pravidiel všeobecného nariadenia o ochrane údajov. Dôležité však je, aby ste pri tom dodržiavali zásady spracúvania, ktoré sú určené čl. 5 všeobecného nariadenia. Ľahko totiž môže dôjsť napríklad k porušeniu zásady minimalizácie údajov.
Táto zásada hovorí, že prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať len také osobné údaje, ktoré sú primerané, relevantné a obmedzené na rozsah, ktorý je nevyhnutný vzhľadom na účely, na ktoré sa spracúvajú.
Porušením by bolo napríklad to, ak …