GDPR Academy

Môžu naši zamestnanci používať aplikáciu WhatsApp?

Otázka: Naši zamestnanci používajú ku komunikácii so zákazníkmi (sú nimi jednotlivci – fyzické osoby) aplikáciu WhatsApp (prípadne Facebook Messenger a pod.). Zákazník svojím mobilným telefónom len odfotí potrebný doklad, ktorého súčasťou sú aj osobné údaje (napríklad objednávku a faktúru) a prostredníctvom tejto aplikácie pošle nášmu zamestnancovi. Uvedený spôsob je veľmi pohodlný a rýchly. Účet zamestnanca v tejto aplikácii je však vytvorený na neho ako jednotlivca resp. jeho súkromný účet (ako firma nemáme Business účet pre použitie tejto aplikácie). Je to z pohľadu GDPR a ochrany osobných údajov v poriadku, alebo je potrebné splniť nejaké povinnosti?

Odpoveď: Každý prevádzkovateľ a sprostredkovateľ je povinný pri spracúvaní osobných údajov prijať také technické a organizačné opatrenia, ktoré zaistia dôvernosť, dostupnosť a integritu spracúvaných údajov. Áno, využitie aplikácii, ktoré uvádzate je v podmienkach organizácii pomerne rozšírené. Prináša však niekoľko rizík, ktoré nutne musia byť zhodnotené. Následne sa prevádzkovateľ a sprostredkovateľ s ohľadom na riziko rozhoduje či je tento spôsob spracúvania osobných údajov pre neho aj naďalej prijateľný alebo nie, a takéto spracúvanie osobných údajov svojim zamestnancom zakáže.

Existuje niekoľko rozhodnutí dozorujúcich orgánov, ktoré sa týkajú využitia týchto aplikácie pre pracovné účely. Medzi najčastejšie nedostatky patrí, že dochádza k zdieľaniu osobných údajov klientov medzi zamestnancami navzájom (v rámci vytvorenej skupiny), pričom ide o neoprávnené sprístupňovanie. To však nie je ani zďaleka všetko.

Tento článok si môžete prečítať celý po prihlásení

Prihláste sa, alebo si objednajte prístup. Práve teraz je tu ďalších
0
Otázok a odpovedí
0
Dokumentov na stiahnutie
0
Online GDPR kurzy

Scroll to Top

Odoslané

Vašu požiadavku spracujeme, a pokúsime sa Vám odpovedať čo najskôr.