GDPR Academy

Môžu naši zamestnanci používať aplikáciu WhatsApp?

Otázka: Naši zamestnanci používajú ku komunikácii so zákazníkmi (sú nimi jednotlivci – fyzické osoby) aplikáciu WhatsApp (prípadne Facebook Messenger a pod.). Zákazník svojím mobilným telefónom len odfotí potrebný doklad, ktorého súčasťou sú aj osobné údaje (napríklad objednávku a faktúru) a prostredníctvom tejto aplikácie pošle nášmu zamestnancovi. Uvedený spôsob je veľmi pohodlný a rýchly. Účet zamestnanca v tejto aplikácii je však vytvorený na neho ako jednotlivca resp. jeho súkromný účet (ako firma nemáme Business účet pre použitie tejto aplikácie). Je to z pohľadu GDPR a ochrany osobných údajov v poriadku, alebo je potrebné splniť nejaké povinnosti?

Odpoveď: Každý prevádzkovateľ a sprostredkovateľ je povinný pri spracúvaní osobných údajov prijať také technické a organizačné opatrenia, ktoré zaistia dôvernosť, dostupnosť a integritu spracúvaných údajov. Áno, využitie aplikácii, ktoré uvádzate je v podmienkach organizácii pomerne rozšírené. Prináša však niekoľko rizík, ktoré nutne musia byť zhodnotené. Následne sa prevádzkovateľ a sprostredkovateľ s ohľadom na riziko rozhoduje či je tento spôsob spracúvania osobných údajov pre neho aj naďalej prijateľný alebo nie, a takéto spracúvanie osobných údajov svojim zamestnancom zakáže.

Existuje niekoľko rozhodnutí dozorujúcich orgánov, ktoré sa týkajú využitia týchto aplikácie pre pracovné účely. Medzi najčastejšie nedostatky patrí, že dochádza k zdieľaniu osobných údajov klientov medzi zamestnancami navzájom (v rámci vytvorenej skupiny), pričom ide o neoprávnené sprístupňovanie. To však nie je ani zďaleka všetko.

Obmedzený prístup

Ďalší obsah tohoto článku je dostupný len prihláseným členom GDPR Academy. Prihláste sa, alebo si predplaťte členstvo. Práve teraz je k dispozícii
0
Otázok a odpovedí
0
Dokumentov na stiahnutie
0
Online GDPR kurzy

Scroll to Top

Odoslané

Vašu požiadavku spracujeme, a pokúsime sa Vám odpovedať čo najskôr.