GDPR Academy

Kam v e-shope umiestniť zásady spracúvania osobných údajov?

Otázka: Pre naše produkty aktuálne spúšťame ich predaj prostredníctvom elektronického obchodu, tzv. e-shopu. Kam všade je potrebné umiestniť informácie o GDPR? Stačí na titulnú stránku alebo do VOP? Eshop bude dostupný v troch jazykových mutáciách, v slovenskej, anglickej a francúzskej. Je potrebné informácie o GDPR uviesť okrem slovenčiny aj v týchto ďalších dvoch jazykoch?


Odpoveď: Informácie o tom, ako budete spracúvať osobné údaje musia byť pre dotknuté osoby vždy jednoducho dostupné. Zároveň musia byť poskytnuté zrozumiteľne.


V prípade e-shopov sú dotknutými osobami zväčša tieto kategórie osôb:

  • zákazníci,
  • potenciálni zákazníci,
  • členovia vernostného programu,
  • príjemcovia newslettra,
  • účastníci rôznych spotrebiteľských súťaží
  • a bežní návštevníci internetových stránok.

Všetkým týmto osobám je preto potrebné informácie o spracúvaní osobných údajov poskytnúť, a to najneskôr v čase získavania osobných údajov. (Rozsah informačnej povinnosti v prípade, keď sú údaje získané priamo do dotknutých osôb je určený čl. 13 GDPR).


Teraz sa pozrime na to, kam informácie umiestniť. Umiestnite ich na tie stránky, na ktorých dochádza k získavaniu osobných údajov. Napríklad:

  • Keď zákazník vkladá svoje údaje, aby mu bol vystavený daňový doklad a doručený tovar na adresu, potom info o spracúvaní osobných údajov pre tento účel odporúčame vložiť priamo pod formulár, do ktorého zákazník uvádza svoje osobné údaje.
  • Keď sa potenciálny zákazník dopytuje na dostupnosť tovaru …

Tento článok si môžete prečítať celý po prihlásení

Prihláste sa, alebo si objednajte prístup. Práve teraz je tu ďalších
0
Otázok a odpovedí
0
Dokumentov na stiahnutie
0
Online GDPR kurzy

Scroll to Top

Odoslané

Vašu požiadavku spracujeme, a pokúsime sa Vám odpovedať čo najskôr.