Otázka: Pre naše produkty aktuálne spúšťame ich predaj prostredníctvom elektronického obchodu, tzv. e-shopu. Kam všade je potrebné umiestniť informácie o GDPR? Stačí na titulnú stránku alebo do VOP? Eshop bude dostupný v troch jazykových mutáciách, v slovenskej, anglickej a francúzskej. Je potrebné informácie o GDPR uviesť okrem slovenčiny aj v týchto ďalších dvoch jazykoch?
Odpoveď: Informácie o tom, ako budete spracúvať osobné údaje musia byť pre dotknuté osoby vždy jednoducho dostupné. Zároveň musia byť poskytnuté zrozumiteľne.
V prípade e-shopov sú dotknutými osobami zväčša tieto kategórie osôb:
- zákazníci,
- potenciálni zákazníci,
- členovia vernostného programu,
- príjemcovia newslettra,
- účastníci rôznych spotrebiteľských súťaží
- a bežní návštevníci internetových stránok.
Všetkým týmto osobám je preto potrebné informácie o spracúvaní osobných údajov poskytnúť, a to najneskôr v čase získavania osobných údajov. (Rozsah informačnej povinnosti v prípade, keď sú údaje získané priamo do dotknutých osôb je určený čl. 13 GDPR).
Teraz sa pozrime na to, kam informácie umiestniť. Umiestnite ich na tie stránky, na ktorých dochádza k získavaniu osobných údajov. Napríklad:
- Keď zákazník vkladá svoje údaje, aby mu bol vystavený daňový doklad a doručený tovar na adresu, potom info o spracúvaní osobných údajov pre tento účel odporúčame vložiť priamo pod formulár, do ktorého zákazník uvádza svoje osobné údaje.
- Keď sa potenciálny zákazník dopytuje na dostupnosť tovaru …