Otázka: Spolupracujeme s externou firmou. Táto pre nás zabezpečuje reklamné aktivity. Zbiera osobné údaje z nášho firemného webu, kde je online formulár a uchováva ich na svojich dátových úložiskách. Následne pre nás tvoria reklamné newslettre, ktoré rozposielajú tým príjemcov, ktorí udelili svoj súhlas so spracúvaním. Nikto z našich zamestnancov nemá prístup do databáz s osobnými údajmi. O všetko sa nám stará táto externá firma. My dostaneme len informácie o vyhodnotení jednotlivých kampaní. Ako napríklad aká je čítanosť e-mailov, koľko kliknutí a nákupov bolo zrealizovaných priamo na základe kampane a pod. Neposielajú nám žiadne také záznamy, z ktorých by sme sa mohli dozvedieť kto konkrétne sa ako správa (kto čítal, kto nakúpil, kto je príjemca). Nezískavame teda výstupy, ktorých súčasťou by boli osobné údaje, aby sme mohli s nimi nejakým spôsobom nakladať – spracúvať ich. Vieme napríklad len to, že aktuálne je povedzme 12500 aktívnych príjemcov newslettra, že na kampaň z nich zareagovalo 6% a pod.
Sme prevádzkovateľom aj vo vzťahu k osobným údajom týchto príjemcov newslettra? A to napriek tomu, že sa s nimi neoboznamujeme, neuchovávame ani s nimi nevykonávame žiadnu spracovateľskú operáciu?
Odpoveď: Definícia pojmu prevádzkovateľ hovorí, že ide o subjekt, ktorý určil účel a prostriedky spracúvania. Kritériom v rozhodovaní nie je, aby mal aj povedzme fyzický prístup k dátam alebo aby s nimi narábal. Stačí, keď iný subjekt poverí, aby spracúvanie vykonával za neho.
Podobný príklad, ako vo vašej otázke uvádza aj…